دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۱:۳۱

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی: كنوانسيون MLC اصلاح می‌شود‌

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بااشاره به اينكه کنوانسیون كار دريايي يا  MLC درراستای حذف تبعیض‌ میان دریانوردان تغيير مى كند، گفت‌: کشتی‌هایی که رفاه و آسایش دریانوردانرا فراهم نکنند، توسط ماموران کنترل و بازرسی و در بنادر متوقف و ملزم به رفع نقص فنی می‌شوند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل محمد راستاد عصر روزشنبه، (۹ تیر) در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد ضمن قدردانی از دریانوردان دریادل ایران در هر لباس و کسوت، با اشاره به شعار امسال روز جهانی دریانورد مبنی بر حمایت از سلامت دریانوردان گفت: سلامتی دریانوردان  فقط و فقط سلامت جسمانی آنها نیست، بلکه به‌گونه‌ای باید با آنها  رفتار شود که سلامت روحی آنها نیز تضمین شود.وی با بیان اینکه در IMO و در ILO نیز به این مقوله توجه شده است، افزود: حتی نباید به‌گونه‌ای با دریانوردان رفتار شود که احساس اذیت، تبعیض، تحکم و یا زورگویی کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی؛ در همین راستا تغییرات و اصلاحاتي در کنوانسیون MLC اعمال خواهد شد.  وی یادآور شد: باید با دریانوردان به‌گونه‌ای رفتار شود که با توجه به سختی‌های کارشان از لحاظ مسکن، کار مناسب و ایمن، رفاه و بهداشت احساس رضایت شغلی داشته باشند. راستاد با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق و مزایا و تامین آسایش روحی دریانوردان ممکن می‌شود آنها آسان‌تر به کشتی ملحق شوند، گفت:  همچنین اعزام به موقع این عزیزان به مرخصی نیز از جمله مواردی است که سلامت روحی آنها را تضمین می‌کند. وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که ماموران کنترل و بازرسی سازمان بنادر و دریانوردان در بنادر به عهده دارند بررسی رفاه و آسایش دریانوردان در کشتی است که در صورت تامین نبودن رفاه دریانوردان کشتی مجبور به توقف در بنادر و رفع نقص مورد نظر می‌شوند.

راستاد تاكيد كرد :دریانوردان عامل امنیت هستند و باید نسبت به حفظ سلامتی و امنیت این قشر تلاش کرد.  معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عامل انسانی نقش عمده‌‌‌ای در بروز سوانح دریایی دارد، تصریح کرد: باید به ارتقای کیفیت آموزش و سطح مهارت دریانوردان بیش از پیش توجه شود، همچنین باید شرایط رفاه دریانوردان ایجاد شود تا بتوانند در شرایط بهتری ایفای خدمت کنند. راستاد درباره مراسم روز دریانوردی که قرار است در شهریور ماه برگزار شود،  گفت: امسال هفتادمین سال تاسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی است و ایران میزبان این مراسم خواهد بود به همین مناسبت اواسط شهریورماه رییس این سازمان به منظور برگزاری این مراسم عازم ایران می‌‌‌شود.

وی افزود: معرفی و توانمندی ظرفیت‌‌‌های ایران در حوزه دریانوردی از مهمترین اهداف این برنامه خواهد بود. مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانورد، عصر امروز (شنبه، ۹ تیر) با حضور مهندس محمد راستادمدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، کاپیتان نصراله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، دریادار کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، دریادار دوم داداشی رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش، دکتر حسن صالحی ريیس سازمان شیلات، دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، موسوی نائب ريیس کمیسیون عمران مجلس، احمدی لاشکی ريیس فراکسیون بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی و تنی چند از نمایندگان این فراکسیون و نمایندگان شهرهای ساحلی در مجلس شورای اسلامی و مقامات لشکری و کشوری و همچنین تعدادی از دریانوردان غیور و تلاشگر کشورمان برگزار شد.



  کد خبر : 5523
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :